Пріоритет меншин може бути смертельно небезпечним

19 січня 2024 р. \ оновлено 22 лютого

Чи хотіли б ви летіти літаком авіакомпанії, яка бере на роботу працівників не через професійні навички, а для підвищення толерантності і різноманітності? Це питання ніхто не ставив пасажирам літака американської компанії Alaska Airlines, яка знаходиться в підпорядкуванні Федеральній авіаційній адміністрації (FAA). 5 січня під час рейсу вилетіла заглушка дверей літака і внаслідок розгерметизації люди втратили свої речі. Цей та інші інциденти загострили питання доцільності переваги інклюзії над професіоналізмом.

Федеральна авіаційна адміністрація (FAA) активно наймає працівників, які мають важкі інтелектуальні вади та обмежені можливості, пов’язані із тяжкими психічними та фізичними станами. Агенція, яка здійснює нагляд за авіакомпаніями, виробниками літаків, аеропортами та всіма іншими аспектами цивільної авіації в Америці, протягом останніх років зробила «інклюзію» одним з пріоритетних завдань. План прийому на роботу FAA «Різноманітність та інклюзивність» з 2022 року передбачає, що «різноманітність є невід’ємною частиною досягнення місії FAA щодо забезпечення безпечних та ефективних подорожей країною та за її межами».

Дякувати Богу, в інциденті з Alaska Airlines ніхто серйозно не постраждав, бо пасажири були пристебнуті, однак їх повернення у літаку без дверей було тільки одним із численних епізодів проблем несправності в авіаційній галузі за минулий рік. Подібні інциденти регулярно трапляються з російськими літаками, однак там це пов’язано із справедливими санкціями. Чому ж американські агенції приймають політику, яка має наслідки, подібні до санкційних?

У грудні до інциденту із Alaska Airlines посадовці FAA визнавали, що попередні невдачі можуть бути пов’язані з кадровими проблемами диспетчерських веж. Чергова авіаційна помилка із несправністю літака спричинила громадське обговорення щодо професіоналізму працівників авіагалузі. Представники FAA продовжують захищати політику «різноманітності, справедливості та інклюзії» (DEI), при цьому відмовляються називати конкретні посади і функції вже найнятих працівників з обмеженими інтелектуальними можливостями.

Федеральне авіаційне управління США (FAA) очолює Пітер Буттіджедж — міністр транспорту, відомий радикальними лівими позиціями щодо різноманітності та інклюзії. Під час своєї передвиборчої кампанії 2020 року він оголосив пріоритетом транспортної галузі зелену енергію та інклюзивність. FAA та Alaska Airlines визначили толерантність і включення меншин важливими складовими найму працівників, тому у 2023 році 92% всіх співбесід і 47% наймів включали претендентів із категорії «різноманітності» (тобто расових, гендерних та інших меншин).

Наратив «переваги різноманітності» стає буквально небезпечним для багатьох галузей. Авіація, медицина, машинобудування — це лише частина сфер, які мають прямий зв’язок зі збереженням життів людей. Пріоритет нав’язаних ідеологій над професіоналізмом може коштувати здоров’я та життя громадян, однак саме це є політикою FAA.